ULLVEKA 2022 vert arrangert for niande gong i perioden 20. - 30. Oktober 2022.
Velkommen til ei feiring av norsk ull, dei norske sauerasane, og våre rike tekstiltradisjonar!
Ullveka formidlar kurs og aktivitetar, demonstrasjonar, omvisningar, fåredrag, utstillingar, ullmarknad og strikkekaféar.
ULLVEKA er ei "oval" festveke med ull i fokus. Programmet er variert og vil ha tilbod for både born, unge og vaksne. Her kan ein møte ullentusiastar frå heile verdikjeda - frå bonde og produsent til handverkar og formidlarar. Ullveka ønskjer å inkludere alle frå nybegynnarar, skapstrikkarar, tovekunstnarar til erfarne ullfolk som har ull som næring og material i si verksemd.
Arrangørane håper med ULLVEKA å være med på å bevare og formidle vår samla kunnskap om ull, og samtidig gje det tradisjonelle ny aktualitet ved å inspirere til å bruke gamle handverksteknikker på nye og moderne måtar. Hovedfokuset for ULLVEKA vil være på norsk ull og dei uendelige bruksmåtane vi har med våre kortreiste råvarer fra sauen.
ULLVEKA er eit samarbeid mellom Hillesvåg Ullvarefabrikk, Lyngheisenteret, Osterøy Museum, Norsk Trikotasjemuseum, Hordaland Husflidslag, Nordhordland Husflidslag, Husflidskonsulenten i Hordaland, Hordamuseet, Knarvik Senter, Sommerakademiet, Galleri Rustica, Region Nordhordland, Gripen Gard, Alver kommune med fleire.
Husflidskonsulenten i Hordaland, Hillesvåg Ullvarefabrikk, Lyngheisenteret, Regionrådet og Sommerakademiet er representerte i styret for Ullveka.
Ullveka sitt føremål: Ullveka vil fremme interessa for, utnyttelse og bruk av norsk ull ved å vere ein kompetanse- og nettverksarena, mellom anna ved å arrangere ei årleg Ullveke. Førmålet skal oppnås gjennom følgjande aktivitetar:
Jobbe for å formidle og fremme ull som ressurs basert på dyreetiske, bærekraftige og handverksmessige ideal, både industrielt og manuelt, og både på tradisjonelle og nye måter.
Styrke samarbeid og kommunikasjon mellom aktørane og auke den felles kunnskapsbanken om norsk ull og foredling av ull med konkret fokus på undervisning og skuler.
Sette fokus på produsentar, jobbe i lydhøyr dialog med bønder og kunnskapsbærarar av immateriell kulturarv, auke forståinga for dei unike, naturlege og berekraftige fordelane ved norsk ull.
Jobbe for å trygge sunn ullproduksjon og sette fokus på den norske sauen som landskapspleier, reiselivsprodukt og merkevare for kvalitet.